Typowo terenowe – MT
Przeznaczenie: min. 80% teren, max 20% szosa
Opony takie charakteryzują się bardzo agresywnym wzorem bieżnika oraz dużą wytrzymałością. Idealny wybór dla fanów off-road’u i wszystkich, którzy użytkują auto głównie na bezdrożach. MTeki projektowane są tak, aby radziły sobie w błotnych i wodnych przeprawach oraz pokonywały wszelkiego rodzaju przeszkody. Masywne kostki bieżnika oraz duża przestrzeń między nimi ułatwiają samooczyszczanie się opony, co ułatwia np. jazdę po piasku. Typowo terenowe modele przeważnie mają również wzmocnioną ścianę boczną, która obniża ryzyko rozcięcia lub rozdarcia.
Terenowe – AT
Przeznaczenie: 50% teren, 50% szosa
Opony AT budowane są na podstawie opon MT, jednak mają cechy opon szosowych. Agresywny wzór bieżnika i solidna konstrukcja połączona jest mieszanką zapewniającą nam komfort na utwardzonych drogach. Klocki bieżnika uformowane są w taki sposób, aby zmniejszyć poziom hałasu i poprawić zachowanie na mokrej nawierzchni względem opony MT.
Szosowe – HT
Przeznaczenie: min 80% szosa, max 20% teren
Model HT będzie idealnym wyborem dla kierowcy, który zdecydowaną większość czasu spędza na drodze, ale nierzadko ma okazję zjechać poza nią. Częste wypady na ryby, wyjazdy na działkę lub np. kawałek drogi do domu prowadzący przez las. Opony te budowane są już na bazie opon szosowych, ale maja zwiększoną wytrzymałość oraz bieżnik, który pomoże pokonać nam trudniejszy podjazd i nie pozwoli zakopać się na pierwszym lepszym, grząskim gruncie.
Typowo szosowe
Przeznaczenie: 100% szosa
Typowo szosowe opony montujemy najczęściej do samochodów typu SUV, CUV lub terenówek użytkowanych głównie w mieście, gdzie terenowa opona po prostu nie ma najmniejszego sensu. Opony te są najbardziej komfortowe, mają zdecydowanie najlepsze osiągi na suchej i mokrej drodze, ale nie nadają się do jazdy w nawet lekkim terenie, gdyż mają parametry modeli przeznaczonych do samochodów osobowych.